BLOG INI KHUSUS UNTUK ANAK-ANAK DIDIK CIKGU, OOI CHUN PING DAN OOI DAI JING...

Monday, July 6, 2009

KARANGAN: FAEDAH-FAEDAH MEMPELAJARI KOMPUTER

RANGKA KARANGAN

PENDAHULUAN
komputer amat diperlukan pada zaman ini – amat penting kepada pelajar – dititikberatkan oleh pihak kerajaan – pelajar perlu celik komputer

ISI-ISI PENTING
(1) banyak faedah komputer kepada pelajar – memudahkan pembelajaran – menyimpan dan mengeluarkan maklumat dengan lebih cepat dan berkesan – tidak memerlukan ruang yang banyak
(2) mendapatkan maklumat tambahan daripada internet – pengetahuan bertambah – bertukar-tukar maklumat melalui e-mel – menyenangkan pelajar mencari maklumat
(3) mempercepat pembelajaran – pelajar dapat belajar melalui peralatan komputer seperti CD – menyeronokkan – pembelajaran secara interaktif
(4) mudah melakukan rujukan – banyak perisian pelajaran yang dijual – harganya berpatutan – maklumat dapat disimpan – diperoleh tanpa menghadapi kesukaran

PENUTUP
(komputer merupakan satu keperluan – bukan lagi barangan mewah seperti dahulu – harganya semakin murah – mampu dimiliki oleh kebanyakan pelajar)

10 comments:

Anonymous said...

Cikgu terima kasih untuk karangan tersebut. Walaupun saya lemah dalam penulisan saya,saya harap agar karangan-karangan cikgu boleh membantu saya.

samaladewi said...

yup

farhana-myworld said...

wow~~sham.u know this site to?
great!!!!!-smksb

Anonymous said...

Terima kasih Krn mnolong saya>>>>>>>>
syukron2/////

karthiayani said...

10nks sir 4 helping me . this essay is help me a lot 2 me 2 score my bm subject mark 90%

Anonymous said...

alhamdulillah. finally. i've done my essay. thanks so much sir. this blog is really helpful.

Anonymous said...

takdok karange ko?

Anonymous said...

trima kasih..siap keja bm saya kena cari ni ^^

Amira Azlan ^^ said...

terima kasih kerana menolong

Anonymous said...

terima kasih kerana menolong